Çoktan Seçmeli Sınavlar Tasarlamak için 5 İpucu

17.12.2018 259

Çoktan Seçmeli Sınavlar Tasarlamak için 5 İpucu  

 

By Youki Terada
Çoktan seçmeli quizler, öğrencilerin bir konuyu ne kadar iyi anladıklarını ölçmek için yararlı olabilirken , son zamanlarda yapılan bir araştırmaya göre kötü tasarlanırsa öğrenmeye müdahale edebilirler .

Washington Üniversitesi´nde psikoloji ve beyin bilimleri profesörü olan Andrew Butler, hafızanın zamansızlığı konusunda uzmanlaşmıştır - anıların zamanla azalması veya güçlendirilmesi. Memory and Cognition´da Uygulamalı Araştırmalar Dergisi´nde yakın tarihli bir makalede , çoktan seçmeli sınavların popülerliğine rağmen, öğrencilerin bilgiyi nasıl işledikleri ve sakladıkları hakkındaki en son bilimsel bulgularla uyumlu olmadıklarını açıklıyor.

Butler, öğrencilerin çoktan seçmeli bir formatta doğru cevabı bilmedikleri zaman, yanlışlıkla yanlış bilgi, olumsuz öneri etkisi denilen bir fenomeni öğrenebileceğini söylüyor. “Öğrenme amaçlandığında, çoktan seçmeli testlerin test katılımcılarını birçok yanlış bilgiye maruz bırakması endişe verici bir durumdur, çünkü potansiyel olarak öğrenebilirler” diye detaylandırıyor.

Ancak iyi tasarlanmış, düşük bahisli bir sınav, hem öğretmenlere ihtiyaç duydukları bilgileri sunmalı ve öğrencilerin ne bildiğini güçlendirmeli, gelecekteki testlerde performanslarını artırmalıdır. Öğrenciler bir dersi çabucak unutmaya eğilimlidirler ve akıllıca tasarlanmış sınavlar bilginin daha derinlemesine kodlanmasını sağlamaya yardımcı olabilir.
İşte, yüksek kaliteli çoktan seçmeli sınavlar tasarlamak için beş araştırma destekli ipucu.

1. Çok fazla cevapları listelemeyin. Bir öğrencinin gördüğü daha fazla cevap, yanlış olanı hatırlamaları daha olasıdır. Öğrenciler ayrıca, bir testin kapsayabileceği toplam malzeme miktarını sınırlandırarak, daha fazla yanıtla sorulara daha fazla zaman harcarlar. Üç olası cevaba sadık kal - kalite ve verimlilik arasındaki en iyi denge.

2. Hileli sorulardan kaçının. Butler, öğrencileri öğrenmek veya onları kandırmak için tasarlanan bilmeceler, zeka öğrenicileri ya da meraklı sorular “üretken olmak için üretilmez” diye açıklıyor. Öğrencilerin cevabı düşünmek için birkaç ekstra anı harcamasını gerektiren soruları dahil etmek cazip gelse de, hile soruları öğrencileri geri tepebilir ve kafalarını karıştırabilir - hatta testin geri kalanında iyi olanları bile - .

3. Basit soru formatlarını kullanın.  “Yukarıdakilerin hepsi”, “yukarıdakilerin hiçbiri” ve çok cevaplı sorular (“A, B ve D” gibi) oyun oynamaya eğilimlidir - eğer bir öğrenci olası cevaplardan birini kaldırabilirse, liste Butler, “Yapay olarak daha yüksek performans seviyelerine yol açan doğru tepkilerin hızla azaldığını” söylüyor.

4. Testleri zorluyor, ama çok zor değil.  Çok zor olan küçük sınavlar, gelecekteki eğitim çalışmalarını caydırabilir ve materyalleri hissedilemez kılabilir. Araştırmaya göre, zor bir sınav öğrencinin hafızasına kötü bilgi vermesine neden olabilir, çünkü yanlış cevabı seçmek öğrencinin zihninde onu güçlendirir. Özenli öğrencilerin soruların% 70 ile 80´i arasında doğru bir şekilde alması gerekir - daha azı ve test, materyalleri öğrenme yeteneklerini engelliyor olabilir.

5. Geri bildirim ile takip edin. Gözden geçirme önemlidir. Daha sonra bir sınavdan geçmek, öğretmene sınıfta mücadele edebileceği beceriler hakkında bilgi vermez, aynı zamanda öğrencilere test edilen materyali ustalaştırmak için başka bir şans sunar. Butler, “Çoktan seçmeli bir testten sonra geri bildirim sağlamak, öğrenme üzerindeki olumlu etkilerini artırıyor ve olumsuz etkilerini önemli ölçüde azaltıyor ya da ortadan kaldırıyor” diyor.

Paket servisi olan restoran: Sınavlar sadece değerlendirmeler değildir. İyi tasarlandığında, bir öğrencinin materyalin kavranmasını pekiştiren etkili öğrenme araçları olabilir.