Empati Yoluyla Empati Öğretimi

Empati Yoluyla Empati Öğretimi

05.12.2018 228

Empati Yoluyla Empati Öğretimi  

Öğrencilerin kendilerinden farklı olan insanlarla empati kurmaları zor olabilir. Farklı popülasyonlara sahip orta ve yüksek okullara devam edenler bile, kendilerini homojen akran grupları içinde izole edebilir ve kültürler arası ilişkiler geliştiremez.

Empati — bir başkasının hakikatini algılama ya da kabul etme yeteneği - sadece kapsayıcılığı teşvik ettiği ve zorbalığı teşvik etmediği için değil , aynı zamanda mutluluğu sürdürebilmesi, stresi azaltması ve ruh sağlığını iyileştirmesi nedeniyle de önemlidir .

Öğrenciler, farklılıkları tecrübe etme fırsatına sahip olmadıklarında - yani, başkalarının ikinci el kaynaklardan algılarını oluşturduklarında - sınırlı dünya görüşlerini geliştirmeyi riske atıyorlar.

İyi haber, empati gibi bilişsel olmayan becerilerin öğretilebileceğidir. Buradaki amacım, öğretmenlerin öğrencilere odaklanmış yansıma yoluyla empati kurmalarına yardımcı olmak için kullanabilecekleri etkili bir strateji tanıtmaktır.

ÜÇLÜ GİRİŞ KARŞILAMA DERGİLERİ
Karşılaştırmalı yansıma için bir alanın üzerinde iki sütun bulunan üç girişli karşılaşma günlükleri, öğrencilerin deneyimlerini çoklu perspektiflerden incelemelerini isteyin.

Burada açıklanan derginin yazdırılabilir bir örneği.
Soldaki sütunda, öğrenciler kendi kişisel karşılaşmalarını, kolayca tanımlayamadıkları kişilerle kaydeder. Bu girdilerin belirli bir grupla sınırlı olması gerekmemektedir. Bunun yerine, öğrencilerin tüm deneyimlerini bu tek bir yerde farklılıklarla tanımlamaları teşvik edilmektedir.

İlk başta, öğrenciler ırk açısından farkı düşünmeye eğilimlidirler; Bununla birlikte, alıştırmada daha rahat hale geldikçe, anlayışları daha nüanslı hale gelir ve cinsiyet, cinsellik ve sosyal sınıf konularını keşfetmelerine yardımcı olan karşılaşmaları kaydetmeye başlarlar.

Sağdaki sütunda öğrenciler, akranlarının algılarını dinlemek ya da haberleri okumak ya da okumak gibi ikinci elden karşılaşmalar kaydederler. Bu karşılaşmalar, sol sütunda referans verilen aynı gruplara karşılık gelmez.

Daha sonra öğrenciler deneyimlerini renklendirir, yeşilde yeşil, nötr karşılaşmalarda pozitif karşılaşmaları ve kırmızıyla negatif karşılaşmaları vurgulamaktadır. Üçlü giriş karşılaşma dergileri gerçekten ilginç olduğunda.

Deneyimleriyle ilgili bir harita ortaya çıkmaya başladıkça, öğrenciler çoğu zaman, farklılık algılarının –özellikle olumsuz algılarının- bir kısmının, ikinci el karşılaşmalarına dayanarak inşa edildiğini fark ederler. Durum böyle olmasa bile, karşılaştıklarını görsel olarak kategorize etmek onların yansıtmasına yardımcı olur.
SONRAKİ ADIMLAR
Kayıt döneminin sonunda öğrenciler deneyimlerini küçük gruplar halinde tartışırlar. Birçok öğrenci, fark yaratan ilk elden deneyimleri olmadığını fark eder. Bu keşif çoğu zaman bilinçsiz, bilgisiz veya hatta zararlı önyargının zor gerçekleşmesine yol açar. Örneğin, bir öğrenci belgesiz göçmen çocukların olumsuz algısının tamamen amcasının görüşlerine dayandığını keşfetti - bu çocuklarla ya kişisel ya da ikinci eliyle başka hiçbir karşılaşması yoktu.

Öğrencilerin yeni keşfedilen önyargılarının incelenmemesine izin vermemek önemlidir. Küçük gruplarda günlüklerine yansıttıktan sonra, bir sonraki adım, bir sonraki adımda yapılacak seçenekleri araştırmaktır. Öğrenciler, beyin balık avlama tartışmalarından veya tartışma ağlarından oluşan beyin fırtınası fikirlerinden faydalanırlar - öğrencilerin bir konuşmacıdan diğerine geçmelerini ve akranlarının katkılarını görmelerini sağlayan konuşmalar.

Biçim ne olursa olsun, bu takip konuşmaları belki de ilk alıştırmadan daha önemlidir, çünkü öğrencilerin akranlarının kendilerine ait önyargılı kavramlarını incelemelerini sağlar. Bu tartışmalar, öğrencilerin farklı geçmişlere sahip insanlara karşı yargılamayı askıya almanın önemini vurgulama potansiyeline sahiptir, çünkü öğrenciler genellikle nasıl hissedileceğini anlatmak yerine kendi kararlarını vermeyi tercih ederler.

SINIF İÇİN ÇIKARIMLAR
Öğrencilerin, açık fikirli zekâlı kişiler önyargı döngüsünü sürdürdüklerinden, kendilerini açık bir zihinden farklı olarak kavramalarını sağlayan bilişsel olmayan becerileri geliştirmeleri çok önemlidir.

Özellikle yoğun bir yansıtma oturumunun sonunda, 11. sınıf öğrencilerimden biri, bir sonraki sınıfa toplanmak yerine, masaya birkaç haftalık dergiler yayınladı. İlk başta, onun rahatsız olduğunu düşündüm; Ancak, yaklaştıkça, derin bir konsantrasyonda olduğunu fark ettim.

Omzuna baktığımda, dergilerinin sol sütunlarında hiçbir şey yazmamış olduğunu görebiliyordum. Ancak sağdaki sütunlar kırmızı vurgularla dolduruldu. Varlığımı kabul etmeden önce bir an geçti.

Daha sonra, bana sayfaları göstererek, sadece deneyimlerini yansıtmaya devam etmek değil, aynı zamanda kendi topluluğu dışındaki insanlarla ilişki kurarak kendi algılarını oluşturma fırsatlarını araştırmak niyetini de dile getirdi.

Öğrencilerin bu tür bir durumda gezinmelerine yardımcı olma zor olsa da - bunları gereksiz yere etkilemek istemezsiniz - aynı zamanda muazzam bir şekilde ödüllendirici olabilir.

Öğrencilerin ufuklarını genişletmelerine yardımcı olmak için, bir topluluk olayları takvimi veya göze çarpan bir özelliği paylaşmadıkları kişiler tarafından yapılan bir okuma listesi sunmayı faydalı buldum. Bu, öğrencilerin kendi deneyimlerini sahiplenmelerine yardımcı olur ve ikinci el karşılaşmalardan ziyade, ilk algı ile farklılık algılarını kendi kendine düzenlemeyi öğrenir.

Bunlar gibi orijinal, organik etkileşimler, sadece bireysel bir öğrencinin empati kapasitesinin geliştirilmesine değil, aynı zamanda, daha adil ve kapsayıcı bir toplumun gelişimine de yol açar.