Nasıl Basit Bir Soru Güçlü Bir Motive Edici Olabilir

01.01.2019 268

 

 

Nasıl Basit Bir Soru Güçlü Bir Motive Edici Olabilir  

 

 

Talimat verdikten sonra öğretmenlerin “Herhangi bir sorunuz var mı?

Bu kötü bir fikir değil, özellikle de öğretmen uzun bir duraklama ile devam ederse.

Ne de olsa, öğrencilere bir ya da iki dakika verilen yönergeleri düşünmeleri ve açıklayıcı sorular sormaları için izin vermek iyi bir uygulamadır.

Bunu yapmak zaman, sorun ve karışıklık kazandırır.

Fakat sorunun kendisi, sorulduğu gibi, istemeden daha sorumlu öğrencileri hedef alır.

En az endişe duyduğunuz, motive, özenli ve konuşma olasılıkları en çok olanları hedefliyor.

Sınıfınızın geri kalanı, sorunuzu en çok düşünmesi gerekenler, ne yapmayı beklediklerinden haberi bile olmasalar bile bir kelime söyleyemezler.

Öyleyse çözüm nedir? Anlayış kontrolü sorusunu, özellikle en çok ihtiyacı olanları hedef alacak şekilde nasıl sorarsınız?

Bir olumsuz soruyorsun.

“Kimse var mı yok ne yapacağını bilmiyor?”

Bu soru, neredeyse hiç cevap vermeyecek olan yüksek başarıcıları geçerek etkili bir şekilde atlıyor ve doğrudan acilen ihtiyaç duyanların kucağına düştü. Eldeki görevle ilgili hayal kurmayı, yarı dinlemeyi ya da canını sıkan herkesi aydınlatıyor.

Herkes eğer sorarak, senaryoyu saygısız By gelmez ne yapacağını bilir, sorunuzu dikkate her öğrenciye zorlu ediyoruz. Öğrencileri üretken olarak rahatsız eden, kendini kontrol eden bir cihazdır.

Beyinlerinin tıklanmalarına ve hazır olmalarını açmak ve sorgulamak için akıllarına neden olur. “Ah hayır, öğretmen benimle konuşuyor. Bakalım sanırım yapmalıyım. . . Aman Tanrım, emin değilim. ”

Etkisi iki yönlüdür:

Birincisi, öğrenciler bu kadar doğrudan ve zorlu bir şekilde sorular sormaya alışkın olduklarında, dinlemek için daha fazla motive olurlar.

Daha dik otururlar. Seni gözleriyle takip ediyorlar. Kendilerini dahili olarak test ediyorlar, böylece soru geldiğinde, dürüstçe ellerini yükseltmekten kaçınabilirler.

İkincisi, beklentilerinizin cesaretle ellerini yükseltmek ve ne olduğundan daha iyi, daha net ve daha sivri olma eğiliminde olan soruları netleştirmek için ne olduğundan emin olmayanları zorlar.

Artık öğrencileriniz yönergelerinizi yerine getirirken her iki kazancın da eylemlerinizle daha da güçlendiğine dikkat etmek önemlidir. Çok fazla öğretmen, dikkatini sınıftan uzağa hazırlık, organizasyon ve benzerleriyle çoklu görevlere yöneltir.

Bu büyük bir hata.

Öğrencileriniz ağır gözlerinizi üzerlerinde hissetmek zorundadır. Ne kadar iyi dinlediklerini kanıtlamak için aciliyeti hissetmeleri gerekir. Bunun şaşırtıcı bir gururu var ve arkanı dönerek onlardan uzak tutmamalısın.

Olumsuz sorularla ilgili bir başka güzel şey, onları çok farklı durumlarda kullanabilmenizdir:

“ Ödevini tamamlamayacak biri var mı?”

“ Teneffüs kurallarını hatırlamayan biri var mı?”

“ Matematik sınavına hazırlıklı hissetmeyen biri var mı?”

Sorunuzu “Şimdi bilmek istiyorum, böylece size yardım edebilmek için” gibi bir şeyle takip edebilirsiniz. Ne zaman çok geç olduğunu ve testi geçemediğinizi öğrenmek istemiyorum. ”

Öğrencileri zorlayan ve her birinin içinde yaşayan gururu hedefleyen sorular büyük bir güce sahiptir. Tembel düşünme kalıplarını yitirir, kişisel sorumluluğa ilham verir ve motivasyonel motorları çalıştırır .

Ve mücadeleye kızmaktan çok uzak, öğrenciler buna bayılıyor. Güvenilmeye ve güvenilmeye bayılırlar.

Kendilerini ve öğretmenlerini kanıtlamayı severler.

Aferin bir işin sessiz içeriğini severler.