Öğrenci Stresiyle Nasıl Baş Edilmeli?

Öğrenci Stresiyle Nasıl Baş Edilmeli?

05.12.2018 125

Öğrenci Stresiyle Nasıl Baş Edilmeli?  

By Lori desautels
İnsanlar fiziksel ya da duygusal istismar ya da madde bağımlılığı yaşamak ya da bunlara şahit olmak gibi toksik seviyedeki sıkıntılardan dolayı kendilerini stresli hissettiklerinde, olumsuz bir deneyimden geri adım atmak, sinirlerini kesmek ve sinir sistemlerini sakinleştirmek için çok zorlayıcılar. Bu ergenlik döneminde gerçekleştiğinde - akranların etkisi arttıkça ve gençler kendiliğinden gelişen bir benlik duygusunun zorluklarıyla başa çıktıkça - stres çok zor olabilir.

Neyse ki, eğitimcilerin kendi uygulamalarına, rutinlerine, zil çalışmalarına vb. Katkıda bulunabilecekleri bazı duygu düzenleme stratejileri vardır, bu da öğrencilerin seçimlerini ve ikilemlerini birazcık duraklatmasına ve yansıtmasına yardımcı olur. Indianapolis Devlet Okullarında üst ortaokul ve ortaokul notlarında bu beyin uyumlu stratejileri uyguluyordum.

Bu aktiviteler, öğrencilerin aşırı derecede heyecanlı veya düzensiz olduğu anın ısısında uygulanmamalıdır. Bunlar önleyici ve yansıtıcıdır. Önceki bir makalede travmatize öğrenciler için güvenli bir atmosfer yaratmak için kullanılabilecek daha fazla strateji vurgulanmaktadır .
AKRANLARIN BENZER TECRÜBELERİ OLDUĞUNU GÖRMEK
Yetişkinlere, genç öğrencilerin olumsuz duyguları ve deneyimleri düzenlemelerine yardımcı olduğu için insanlara rehberlik etmek veya onları düşünmek için düşünebiliriz, ancak akranlar birbirimize nasıl yardımcı olacaklarını öğretecek ve örnek verecek olursak, birbirleri için çok yardımcı olabilirler.

Ortaokul sınıflarımızda, öğrencilerin arkadaşlarından birinin kendi gibi sıkıntı yaşadığını öğrenince şaşırdıklarında birçok kez vardır. Bu anları okullarımız ve sınıflarımızda işbirliği ve işbirliği yapmak için kullanabiliriz.

Bir sabah toplantısında veya küçük gruplar buluştuğunda, öğrencilerin ortak neye sahip olduklarını gösterecek soruları tartışmasını sağlayın. “İki gözünüzün (ya da iki başparmakın ya da saçın) kaç tane var?” Gibi gülünç bir soruyla başlayabilirsin. Öğrenciler güldürebilirler, ama bu, evlerini ortak noktaları olduğuna götürecek.

Daha sonra daha fazla karmaşık sorulara geçebilirsiniz: Kaçınız bir kemiği kırdınız? Kaçınız hiç korktunuz? Kaçınız hiç kahvaltı yemediniz? Akşam yemegi?

Yıllar geçtikçe ve öğrenciler birbirleriyle güven kazandıkça, sorular daha da yoğunlaşabilir: Ebeveynlerinize veya erkek kardeşlerinize ne kadar korkutucu bir şey yaşadınız? Hastanede kaç kişi bir yaralanma veya hastalık geçirdi? Kaç kişiyi tutukladın sevdiğin biri? Ne kadarını önemsediğiniz birinin ölümünü yaşadınız?

Birçoğumuz bu durumlardan bazılarını deneyimledik. Onları kendimize saklarsak, ezici hissetmek için büyüyebiliriz, aklımızda o kadar çok yer kaplarsak, düşündüğümüz tek şey, sahip olduğumuz olumsuz deneyimler ve problemlerdir. Eğer başkalarının da bu şeyleri deneyimlediğini görürsek, bu bizim onlarla anlaşmaya yardımcı olabilir.

ÖĞRETMEN MÜDAHALESİ İÇİN BİR ÇERÇEVE
Bir öğrenci rahatsız edilmeye, sinirlendirilmeye veya üzülmeye başladığında, öğretmenler, öfke ya da üzüntüyle ilgili konuşma ya da endişeleri veya zorlukları paylaşma becerilerini geçersiz kılan, geri dönüşü olmayan bir noktaya ulaşmamışlarsa, onlarla birlikte düzenlemeye çalışabilirler. Ergenlerin okullarına ve sınıflarına önemli sıkıntılar getirmeleri durumunda, dinlenmeleri, hafifçe soruşturmaları ve olası çözümleri ve iyileştirilmiş sonuçları paylaşmaları için genellikle güvendikleri bir yetişkine ihtiyaçları vardır.

Aşağıdaki sorular, öğrencinin sinir sistemini sakinleştirmesine yardımcı olurken bir tartışmayı tetiklemeyi ve empati göstermeyi amaçlamaktadır - onları gören, acılarını hissettikleri ve öğrenmeyi dinleyen bir yetişkinin onarılması ve iyileşmesi için başlayabilirler.

Şu anda ihtiyacın olan, aklını ve hislerini kolaylaştıracak bir şey var mı?
Bunu sözcüklerle anlatmaktan başka bir yolu var mı? Kâğıt, kalemim ve boya kalemim var ya da biraz kil ile çalışabilirsin.
Şu anda ihtiyacınız olan üç veya dört kişiyi listeleyebilseydiniz, kim olurdu? Size nasıl yardımcı olurlar?
Okulda, kendinizi biraz daha iyi hissedinceye kadar dinlenebileceğiniz güvenli bir yer var mı?
Burada sizi rahatlatacak herhangi bir eşya veya eşya var mı?
Hazır olduğunuzda, burada olduğumu bilmenizi istiyorum, dinlemeye hazırım.
İYİ OLAN BİR BAHÇE
Bir metaforu temel alan ve öğrencilerin zihin ve duygularının gelişimine odaklanan bu strateji için, bir sabah buluşmasına bir buket çiçek ve birkaç çeşit meyve ve sebze getirerek başlıyorum. Bir sınıf olarak, benzer ve farklı olduklarını, büyümeleri ve gelişmeleri için neler gerektiğini tartışırız. Daha sonra öğrencilerin zihinsel ve duygusal gelişimi ile bir bahçenin gelişmesi arasında bağlantı kurarız.

Biz şu soruları tartışıyoruz: Bu meyvelerin, sebzelerin veya çiçeklerin her birini benzersiz kılan nedir? Bu bitkilerin hangi maddeleri ve ortamları büyütmesi gerekiyor? Bu içeriklerden herhangi biri kendi zihinsel ve duygusal gelişiminiz için aynı mıdır? Güneş ışığın ne olurdu? Zihinsel ve duygusal sağlığınız için suya benzer ne olurdu?

Fikrinizi veya bahçenizi bir bahçe olarak düşünürseniz, koruyucu bir çitiniz var mı? Sizi güvenli ve rahat tutan sınırlarınız, rutinleriniz ve yapılarınız var mı?

Bu strateji öğrencilerin kendi duygularını analiz etmelerine ve yaşamlarında hangi insanların, yerlerin ve deneyimlerin refahı için besin olarak hareket ettiklerini fark etmelerine yardımcı olmada yararlı olabilir.