Öğrenciler Arası Bağların Güçlendirilmesi

03.12.2018 157

Öğrenciler Arası Bağların Güçlendirilmesi  

 

Sınıf zamanı çok değerli olduğu ve çok hızlı geçtiği için, eğitimdeki küçük anlardan yararlanan stratejiler, öğrencilerin bir topluluk olarak jelleşmesine yardımcı olma konusunda büyük bir potansiyele sahiptir.

GRUP SELAMLARI
Topluluk oluşturmaya yönelik hızlı, düşük hazırlıklı, yüksek etkili bir yaklaşım, Grup Selamları dediğimiz bir şeydir. Bir selam, insanların buluştuğu veya hoşça kaldığı zaman bir tanıma veya saygı jestidir. Sınıfta, bir Grup Selamı, etkileşimin başlangıcında veya sonunda iki veya daha fazla öğrenci arasında paylaşılan bir öğretmen tarafından yönlendirilen sosyal veya fiziksel harekettir. Grup Selamları, utangaç veya sosyal becerilerle mücadele edenler ve İngilizce öğrenenler de dahil olmak üzere her yaştan öğrencilerle birlikte kullanılabilir.

Bir etkileşimin başlangıcında, Grup Salutları buzu kırmaya yardımcı olur ve öğrencileri akademik olmayan bir şekilde bağlamaya yönlendirir. Bir diyalogun ya da görevin sonunda veya sonunda, bir kapanma ya da başarı hissi sağlarlar.


GRUP SEFERLERİNİ AÇMAK
Öğrencilerin kendilerini tanıtmasını sağlayın : “Ortağınıza ilk, orta ve soyadınızı söyleyin” veya “Doğum tarihinizi grupla paylaşın”.

Onlardan sık kullanılanları paylaşmalarını isteyin: “Başlamadan önce, en sevdiğiniz dondurma lezzetini paylaşın” veya “Başlamak için, grubunuza arkadaşlarınıza ne kadar baharatlı olduğunuzu söyleyin.”

Aralarından seçim yapabileceğiniz seçenekler sunun : “Yağmurlu günler - yaşasın mı yoksa aşağı mı?” Veya “Grubunuzu yoklayın: pizza veya tacos?”

GRUP SELAMLARINI KAPATMA
Hoşçakal demeye onları hatırlat: “Yakında görüşürüz” ya da “Başka bir dilde hoşça kal deyin”. İşte nasıl: ________. ”

Onlardan şükranlarını ifade etmelerini isteyin: “Benimle çalıştığınız için teşekkür ederim,” diyerek bitirin. ”

Dersi tamamlamalarını isteyin: Grup liderleri “Özetle, biz _____” diye bir tartışmayı bitirsinler.

Onları kutlamaya davet edin: “Ekibinize fısıldama, ´Biz yaptık!” Veya “Eşinize dönün ve´ İyi iş, partner! ´

Grup Selamları, el sıkışmaları, yumruk çarpmaları, bir ya da iki elli yüksek ya da düşük beşli ya da el çırpıcıları gibi fiziksel etkileşimleri de içerebilir. Temas içermeyen varyasyonlar, gerçek bir selamı, bir dalgayı veya hızlı bir bireysel dans hareketini içerir (“İşiniz bittiğinde, birbirinizle yüzleşin ve dab veya diş ipi”).

Sözlü ve fiziksel yanıtları birleştirmek de işe yarıyor. Örneğin, öğrencilerden toplanıp ellerinizi bir spor takımı gibi ortaya koymalarını isteyin ve bir cümle veya cümleyi tekrarlayın. Veya “Kalemi veya kalemi havaya kaldırın” diyerek öğretmen ya da öğrenci tarafından yönetilen bir tost ile devam edin. Öğretmenler, kendileri ve öğrencilerinin kişilikleri ile anlamlı olan komutları kullanmalıdır.

GRUP SEFERLERİNİN FAYDALARI
Grup Selamları, aktivitelerin başlatılması ve durdurulması için sadece net sinyaller değildir - öğrencilere nezaket, içtenlik ve iyi davranışları nasıl kullanacaklarını öğretmek için ince ve etkili bir stratejidir. Aslına bakılırsa, salutare´nin Latin kökü, salutare , “kişinin saygılarını ödemek” anlamına gelir, ki bu da öğretmenin öğrencileri kelimeler ve jestlerle yapmasını istemektedir.

Gerçek dünya durumlarından elde edilen kanıtlar, Grup Selamlarının takımın başarısına katkıda bulunabileceğini göstermektedir. California Üniversitesi´nden Berkeley tarafından yapılan bir araştırmada , oyuncuların erken sezonluk bir oyunda en yüksek değere (yumruk, yumruk çarpması, vb.) Dokunan NBA takımlarının sezon için en iyi rekorlar olduğu ortaya çıktı. Araştırmacılar bunu oyuncuların tecrübe ettiği artan güven, iyi niyet ve camaraja bağladı.

Ayrıca, Google’ın Project Aristoteles şirketi, şirketin en başarılı takımlarının, psikolojik güvenlik duygusu olan, takım üyeleri, yargılama korkusu olmaksızın risk almak için yeterince güvenilenler olduğunu buldular. Sınıfta, Grup Selamları bu tür bir güven oluşturmaya yönelik somut bir adımdır.

Öğrenciler arasındaki her etkileşimin bir Grup Selamı içermesi gerektiğini önermiyoruz. Her yaştan öğrenciler, öngörülebilir ve yeni rutinler dengesini takdir ederler. Gün içinde ve dışında aynı sosyal veya fiziksel ipuçlarına cevap vermek, robotu bayatlayabilir veya hissedebilir.

Bu nedenle, Grup Sallantısını, genellikle okul yılının başında kısa etkileşimleri içeren görevlerle kullanmayı düşünün; Daha sonra, daha sürekli veya derin bir akran etkileşimi veya işbirliğini içeren görevler için bunları rezerve edebilirsiniz. Ya da tersini yapın: Yılın başında sabit bir şekilde Grup Selamları kullanın ve bunlarla hızlı bağlantıların (çevirme ve görüşme veya Düşünme Eşleşmeleri ) başlatılmasına veya kapatılmasına kadar yükselin .

Grup Saliselerini kısa, taze ve yaşa uygun olarak tutmanızı öneririz. Bu, bir zaman sınırı vermeyi gerektirebilir (“ Star Wars filmlerini beğenip beğenmediğinizi paylaşmak için her birine 10 saniyeniz var ”), öğrencilerin soruları yanıtlamalarını istemek veya bir gönüllünün sınıfta neler yapması gerektiğini söyleyeceğini söyleyin. .

Uzun vadeli amaç, öğrencilerin Grup Selamlarını kendi istekleriyle kullanmadan kullanmalarıdır. Altta yatan sosyal ve duygusal becerileri günlük etkileşimlerine aktardıklarında, bir topluluk oluşturduğumuzdan emin olabiliriz.

By Jessica Hockett , Kristina Doubet