Öğrenmenin neşesi ve aciliyeti

09.12.2018 121

Öğrenmenin neşesi ve aciliyeti  

 

İki büyük güç, insanların öğrendikleri ve neden öğrendikleriyle ilgili yeni ilgi uyandırıyor. İlk güç, hem ekstra eğitim ve kimlik kazanmanın resmi amacı hem de kişisel hayatı zenginleştirme umuduyla yeni şeyleri öğrenmenin gayri resmi amacı için internetin yükselişi ve eğitim için yıkıcı potansiyelidir. İkinci güç, “ bilgi ekonomisinin ”, ekonomik değerin giderek bilgi kaynaklarıyla çalışmasından türetildiği ve bilgiyi “orijinal bilgi ürünleri yaratmak” için kullanan bilgi işçilerinin çevresinde daha fazla işin oluşturulduğu sürekli bir ilerlemedir .

Bulgular, teknolojiyi eğitimin demokratikleştirilmesi için bir katalizör olarak gören meraklılar için uyarıcı bir not niteliğinde. Bunun doğru olduğu ölçüde, temel olarak bu arka plandaki fırsatlardan tam olarak yararlanmak için eğitim geçmişleri, gelirleri ve teknoloji kaynakları olanlara uygulanır. Bu kaynaklar olmayanlar için, resim daha az güneşli. Genellikle, daha yüksek sosyo-ekonomik kategorilerden, kişisel veya profesyonel öğrenmeye dahil olmalarından daha azdırlar - aynı zamanda bu arayışlar için teknolojiyi kullanırlar. Aynı zamanda, düşük gelirli hanehalklarında ve daha az örgün eğitim almış olanların çoğunluğunun kişisel ve profesyonel öğrenenler olduğu hâlâ geçerlidir.

Birçoğu yaşam boyu öğrenenler ve bilgi arayanlar olarak tanımlanıyor
Yaşam boyu öğrenenler olarak kendini tanımlayan insanlar daha genç, daha eğitimli ve maddi olarak daha iyi durumdadırlar.Bilgi ekonomisinin yükselişi, giderek artan öğrenim zorunluluğu ve eğitim platformlarının çoğalması Amerika´yı bir uluslar ülkesi haline getirmek için birleşti. Bu araştırma, yetişkinlerin% 73´ünün “kendimi yaşam boyu öğrenen bir öğrenci olarak görüyorum” ifadesinin kendilerine “çok iyi” uyguladıklarını ve% 20´sinin “biraz iyi” olduğunu söyler.

Bu yen insanların sürekli öğrenmekte olduklarını öğrenmeleri birkaç demografik faktöre bağlı. Kendilerini yaşam boyu öğrenenler olarak görenler, diğerlerinden daha genç, daha iyi eğitimli ve maddi olarak daha iyi durumdadırlar.

Ayrıca, çoğu kendilerini bilgi avcıları ve meraklı araştırmacılar olarak görüyorlar. Yetişkinlerin yaklaşık% 58´i, aşağıdaki açıklamanın onlara “çok iyi” uyduklarını söylüyor: “Kendimi genellikle bir insan olarak büyümek için yeni fırsatlar arıyor buluyorum” ve diğer% 31´i, bu kavramın kendilerini “biraz iyi” olarak tanımladığını söylüyor. Bu açıklama, “Tanıdığım bir şeye rastladığımda olabildiğince çok bilgi toplamayı seviyorum” diyen yetişkinlerin% 61´i bu ifadenin onlara “çok iyi” olduğunu söylüyor. biraz iyi. ”

Aynı şekilde Amerikalıların çoğu, meraklı olmadıklarını öne süren ifadelerle tanımlamayı reddeder. Sadece% 13´ü bu ifadeyi “çok iyi” olarak tanımlamaktadır: “Yeni durumlara ya da olaylara derinlemesine bakma ihtiyacı duyulan kişi değilim.”% 30´luk bir kesim onları “biraz iyi” olarak nitelendiriyor. Daha düşük eğitim düzeyi ve gelir düzeyi ile bu ifadenin diğerlerine kıyasla “çok iyi” olduğunu söylemesi daha olasıdır. Afrikalı Amerikalıların% 21´i ve İspanyolların% 23´ü bu ifadeyi “çok iyi” olarak tanımlarken, lise mezunu olanların% 17´si veya yıllık hanehalkı gelirinin% 18´inin bunu 30.000 ABD Doları´nın altında olduğunu söylüyor.

Bu, her yetişkinin okula dönmek için istekli olduğu anlamına gelmez. Tüm yetişkinlerin yarısı (% 51) “Artık okulda olmadığımdan ve artık derslere artık gitmemekten çok memnun olduğum” ifadesini kullandığını söyleyerek “çok iyi” ya da “biraz iyi” olduğunu söyler. % 31) bunu “çok iyi” olarak nitelendirdiğini söylüyor. Düşük eğitim seviyesine sahip olanların (lise ya da daha az) bu ifadenin kendilerini “çok iyi” -% 36´sını açıkladığını söylemesi daha olasıdır. Daha yaşlı yetişkinler, sınıfa gidecekleri şeyleri kaçırmadıkları bir şeydir. Yetişkinlerin yaklaşık% 39´u 50 ile 64 yaşları arasında ve bu yaşların% 65´ini 65 ve daha üstlerinde açıkladılar.

Amerikalılar herkesin öğrenirken iyi bir şey olduğunu düşünüyor
Amerikalıların büyük çoğunluğu, vatandaş vatandaşlarının öğrenmeye devam etmeleri için önemli olduğuna inanıyor. Güçlü çoğunluk - tüm yetişkinlerin% 87´si - insanların işleriyle ilgili yeni şeyler öğrenmek için çaba sarf etmelerinin çok önemli olduğunu söylüyorlar. % 70 kadarı, insanların yerel toplulukları hakkında yeni şeyler öğrenmelerinin çok önemli olduğunu ve benzer bir sayının (% 69) bilim, teknoloji, eğlence ya da kültürdeki gelişmeler gibi toplumda meydana gelen şeyler hakkında aynı şeyi söylemesinin çok önemli olduğunu söylüyor.

Katı bir çoğunluk (% 58), insanların hobileri veya ilgi alanları hakkında yeni şeyler öğrenmelerinin çok önemli olduğunu söylüyor. Genel olarak, yeni şeyleri öğrenmeye dair bu olumlu duygular, daha iyi eğitimli yetişkinler arasında biraz daha güçlüdür. Yerel toplulukları hakkında bilgi edinmek için Afrikalı Amerikalılar ve İspanyollar´ın, Afrika kökenli Amerikalıların% 82´sinin ve İspanyolların% 75´inin böyle söylediği için bunun çok önemli olduğunu söylemesi daha olasıdır.
BY JOHN B. HORRİGAN