Saygısızlığı ile Sizi Sorgulayan Bir Öğrenciye Nasıl Yaklaşmalı?

01.01.2019 222

 

 

Saygısızlığı ile Sizi Sorgulayan Bir Öğrenciye Nasıl Yaklaşmalı?  

 

 

Sizi, kararlarınızı veya sınıfınızı yönetme şeklinizi sorgulayan bir öğrenciyle nasıl başa çıkabilirsiniz?

Motiflerinin saflıktan az olduğunu bildiğiniz zaman nasıl tepki verirsiniz ?

Bildiğinde, sadece derinin altına girmeye çalışıyorlar.

Ya da daha kötüsü, size karşı dönmesi için ders almaya çalışıyor.

“Soru” genellikle sol alandan gelir ve sizi korumadan alır.

Neredeyse her zaman halka açık, çatışmalı ve meydan okuma şeklinde:

“Neden hissettiğimizde koltuklarımızı bırakamıyoruz?”

“Çalışırken neden sessiz olmak zorundayız?”

“Denemelerimizi tekrar tekrar yapmamızın demek olduğunu düşünmüyor musunuz?”

Tutum belirten bir düşünce ile , öğrenci açıkça saygısızlık ediyor . Ancak, bir soru kisvesiyle gizlendiği için, bir sonucu derhal uygulamak, ateşlerine sadece yakıt ekleyecektir.

Sadece onların aklını, yine de, sınıfın önünde olduğu gibi, hem kaba hem de haksız olduğunuzu kanıtlardı.

Öte yandan, ne söyleneceğini bilmek zor. Kızgın, azarlanmış veya savunmacı olarak karşılaşmamak zor. Peki bununla nasıl başa çıkmalısın?

İşte üç kolay adımda:

1. Erteleme

En iyi ihtimalle, sorularına cevap vermemek en iyisidir. Bunun yerine, cevabınızı daha sonraya erteleyerek odadaki gerilimi etkisiz hale getirin.

“Sorunuzu takdir ediyorum, ama şimdi iyi bir zaman değil. Önce bu dersi bitirelim; bir şansım olduğunda konuşabiliriz. ”

Sonra hiçbir şey olmamış gibi devam edin. Foruma şikayetlerini yayınlamalarını ya da sizi sınıfın önündeki bir tartışmaya sürüklemelerini reddetmeyi reddedin.

2. bekle

Öğrenciye yaklaşmadan önce en az yirmi dakika bekleyin. Bu sayede onlara sakinleşmeleri ve sorularını nasıl ifade ettiklerini yeniden düşünme şansı verirsiniz.

Beklemek ayrıca durumun kontrolünü size kaydırır.

Bu süre zarfında, söz konusu kural ya da politikanın sınıftaki her öğrenci gibi, onlara nasıl fayda sağladığını gösteren basit, doğrudan ve dürüst bir yanıt formüle etmek önemlidir .

3. Yaklaşım

Öğrenciyi özel bir sohbet için ayırmaktan, aksi halde durumu olduğundan daha büyük ve daha önemli yapmaktan kaçının.

Onlara oldukları yere yaklaşın, gülümseyin ve hazırladığınız çizgiyi verin:

“ Koltuktan çıkmadan önce elini kaldırmalısın, çünkü her öğrenciyi rahatsız etmekten korur. Aynı zamanda öğrenme için en iyisidir. ”

“Çalışırken sessiz olmalıyız, çünkü her öğrencinin kesintisiz konsantre olma hakkı var.”

“Yeniden yazma, kompozisyonunuzu geliştirecek ve sizi daha iyi bir yazar haline getirecek olan yazma sürecinin önemli bir parçasıdır.”

Başka bir gülümsemeyle devam et ve hızlı bir şekilde “Şimdi işe geri dön.” Sonra da dön ve yoluna devam et.

Nedenlerin Önemi

Üç aşamalı strateji, gerginliği ve düşmanlığı etkisiz hale getirecek, durumu kontrol altına almanıza izin verecek ve sorularına etkili bir cevap sağlayacak.

Ne yaptığınızı bildiğiniz ve kararlarınızı kendileri için en iyi olan şeye dayandırdığınız mesajı güçlendirecektir.

Bu şekilde kullanmak dürüst.

Net ve doğru ve öğrenci ve öğretmenin rolünü yeniden kurar. Aynı zamanda otoriteniz için gelecekteki zorlukları da etkin bir şekilde ortadan kaldırır.

Ancak, olayın kendisinin, yaptığınız şeyin nedenini yeterince açıklayamadığınızın bir işareti olduğuna dikkat etmek önemlidir .

Neden bu kadar önemli?

Çünkü öğrencileriniz neden sessizce çalışması gerektiğini ya da ellerini kaldırmaları gerektiğini ya da makaleleri yeniden yazmaları gerektiğini veya diğer kural, politika ya da prosedürleri izlemeleri gerektiğini bildiklerinde. . .

Onlar buna devam etmek için çok daha istekli ve hatta istekliydiler.