Sınıf Yönetiminizi Sorgulayan Öğrencileri Nasıl Kullanacaksınız?

01.01.2019 218

Sınıf Yönetiminizi Sorgulayan Öğrencileri Nasıl Kullanacaksınız?  

 

 

Neden koridorda konuşamıyoruz?”

“Neden böyle yapmak zorundayız?”

Ses tonlarına bağlı olarak saygısızlık hissedebilir. Seni olay yerine koymaya çalışıyorlarmış gibi hissedebilir.

Ya da seni kıskandır.

Sizin otoritenize meydan okuyormuş gibi hissedebilirsiniz .

Bu nedenle, bir öğrenci sınıfınızı yönetme şeklinizi sorgularsa - çoğu zaman sınıfın önünde - kişisel olarak almamak zor olabilir. Kıl yapmamak ve savunma yapmak zor olabilir.

Ama bu büyük bir hata.

Çünkü hayal kırıklığını göstermek, yalnızca soruyu soran öğrenciyle değil, tüm sınıfınızla ilgili size zorluk getirir.

Düpedüz düşmanlığa sarılabilen, onlara karşı bir ilişki yaratıyor. Ayrıca, sınıf yönetiminin en etkili olabilmesi için öğrencilerinize kendi tarafınızdan ve hatta yöntemlerinizi kabul etmeniz gerekir .

Peki nasıl cevap vermelisin?

İsteyerek.

“Elimizi kaldırıyoruz, böylece herkes katılım için adil bir fırsat elde ediyor.”

“Koridorda sessiziz, böylece diğer sınıfları rahatsız etmeyiz.”

“Çünkü bunu yapmanın en hızlı ve en etkili yolu.”

Sakince, neşeyle bile olsa, çizginizi söyleyin ve sonra devam edin. Bir cevap için beklemek ya da bir tartışma için kendinizi kuşatmak için hiçbir sebep yoktur. Öğrenciler, görüyorsunuz - hepimiz, bu konuda - sadece yapmamız istenenin bir amacı olduğunu bilmek istiyorum.

Bu , yaptığınız her şeyin nedenini bilmenin önemini vurguluyor .

Bazı kurallara, prosedürlere, rutinlere vb. Sahip olmanızın mantıklı bir nedenini belirtemiyorsanız, sorun mu istiyorsunuz? Çünkü keyfi veya açıklanamayan düzenleme kınamaya neden olur.

Her zaman, her zaman, her zaman.

Rol koçluk öğretmenlerimde sık sık kendimi sorarken buluyorum “Neden bunu yapıyorsun? Amaç nedir? ” Ve sıklıkla bana söyleyemezler, bu da öğrencilerinin bilmediği anlamına gelir.

Kendine sürekli olarak şunu sormalısın, “Bu bize nasıl bir sınıf olarak yarar sağlıyor?”

Çünkü yapmazsa, neden bir veya iki cümle içinde iyi bir şey olduğunu açıklayamıyorsanız, o zaman keyfi ve elden çıkarılması gerekir.

Nedenini sabote etmek isteme yerine, programınızla mutlu bir şekilde geçinmelerini sağlamak için neden anahtar olduğunu bilmek. Size olan güvenlerinin ve sınıfta olmanın memnuniyetinin anahtarıdır.

Mutlaka aynı fikirde olmaları gerekmez. Sadece nedenini bilmeleri gerekiyor .

Bu nedenle, bir şeyi yapmanın yeni bir yolunu ne zaman tanıtırsanız (yılın başlangıcı olsun veya olmasın), neden bu işe karışan herkes için faydalı olduğunu belirtmekte başarısız olmamanız gerekir.

Bu şekilde, bu garip, gerginlik dolu zorlukları ve soruları tamamen önlersiniz. Aramızda kötü titreşimler olduğunu bilmek ve nedenini bilmemek gibi korkunç bir histen kaçınıyorsunuz.

Ve en önemlisi, etrafta patronluktan hoşlanan başka bir yetişkin olarak görülmekten kaçınırsın.